مواد اولیه ساخت، قطعات و سازه هایی که برای ساخت سیستم قفسه بندی فروشگاه خرده فروشی همچون هایپرمارکت، سوپرمارکت و دیگر صنف های خرده فروشی مورد استفاده قرار میگیرد، باید توانایی تحمل وزنی را که بر روی آنها قرار میگیرد را داشته باشند.

 

شما باید در هنگام محاسبه وزن کالاهایی که بر روی هر قفسه قرار میدهید، وزن کالاهای تکی و کالاهای جمعی را نیز در نظر بگیرید. بطور نمونه، یک قوطی کنسرو همانند کنسرو تن ماهی، وزنی ندارد اما در مورد ۱۰۰ قوطی کنسرو تن ماهی بر روی یک قفسه باید محاسبات دقیقی انجام بدهید. اگر وزن کالاهایی که روی قفسه ها قرار خواهید داد زیاد میباشد، از قفسه بندی فولادی یا چوبی استفاده کنید که هم کوتاه تر هستند و هم قطعات پشتیبان و نگهدارنده در آنها به تعداد زیاد بکار رفته است.

 

در مورد کالاهای ویژه ای که بر روی قفسه های فروشگاه خود قرار خواهید داد نیز دقت داشته باشید. برای مثال، ایده ی خوبی نیست که کالاهایی را که لبه تیز یا بُرنده دارند (ابزار و یراق، قیچی و انبر، قطعات دکوری سرامیکی یا فلزی، سطل ها یا صندوقچه های فلزی یا چوبی) بهتر است بطور مستقیم بر روی قفسه های چوبی قرار نگیرند، چون ممکن است باعث ایجاد خراشیدگی و صدمه به سطح پرداخت شده ی این قفسه ها شود. از قبل فکر این مسائل را بکنید. بدون شک نمیخواهید بعد از گذشت یک سال از شروع کسب و کارتان، قفسه هایتان را دوباره پرداخت یا رنگ آمیزی کنید، تعمیر یا با قفسه های جدید جایگزین شان کنید. دقت در ابتدای شروع به کار، میتواند از وارد شدن بسیاری از خسارت ها به سازه های فروشگاه تان و تحمیل شدن هزینه های ناخواسته جلوگیری کند.
شما میتوانید جهت دریافت مشاوره رایگان و همچنین سفارش سیستم های قفسه بندی همچون قفسه فروشگاهی و قفسه انبار با همکاران واحد فروش قفسه در شرکت رادان صنعت شرق در ارتباط باشید و اطلاعات مورد نظر خود را در زمینه خرید قفسه دریافت کنید .