با توسعه تجارت مواد غذایی و بزرگ شدن سوپرمارکت ها و فروشگاه های خورده فروشی، هایپرمارکت ها کم کم جای خود را در میان این صنعت باز کردند. امروزه بیشترین میزان خرید و فروش مواد غذایی در جهان از طریق هایپرمارکت ها صورت می گیرد. در ایران نیز در چند سال اخیر شاهد باز شدن شدن هایپرمارکت ها ی زیادی بوده ایم.
یکی از اساسی ترین نیاز های هایپرمارکتها چیدمان صحیح و مناسب کالاهایشان برای مشتریان است. زیرا اساس هایپرمارکتها بر عرضه کالا به تعداد انبوه می باشد پس چیدمان مناسب این کالاها برای دسترسی راحت به همه آنها و گرفتن فضای کمتر یک امر حیاتی است. این چیدمان بدون استفاده از قفسه بندی مناسب غیر ممکن و غیر قابل تصور است. با پیشرفت هایپرمارکت ها ، قفسه بندی هایپرمارکتی نیز روند توسعه را با سرعت طی کرد. از زمانیکه قفسه بندی هایپرمارکتی جایگاه خود را در این فروشگاه ها بدست آوردند، به علت ماهیت مهندسی آنها، شاهد تحول عظیمی در صنعت خرده فروشی بودیم. به علت تنوع فراوان ، تحمل بار زیاد ، دسته بندی مناسب اجناس و همچنین زیبایی قفسه بندی هایپرمارکتی ، به سرعت این نوعقفسه بندی مورد توجه هایپرمارکت های بزرگ و کوچک قرار گرفت. البته نباید نقش قفسه بندی فروشگاهی را که قبلاً مزیت هایقفسه بندی را به اثبات رسانده بودن را در این استقبال عمومی نادیده گرفت
 
قفسه بندی هایپرمارکتی در دو حالت نصب می شود :
* قفسه بندی هایپرمارکتی خود ایستا یک طرفه
* قفسه بندی هایپرمارکتی خود ایستا دو طرفه
 
همچنین قفسه بندی هایپرمارکتی در دو نوع سرلاین تولید می شود :
* قفسه بندی هایپرمارکتی سرلایت تخت
* قفسه بندی هایپرمارکتی سرلاین گرد
 

قفسه بندی هایپرمارکتی خود ایستا یک طرفه
قفسه بندی هایپرمارکتی خود ایستا یک طرفه در کنار دیوار هایپرمارکت ها در ارتفاع 230 سانتیمتر و در 6 طبقه نصب می شوند. طبقه اول کف 60 یا 50 سانتیمتری و در عرض 100 سانتی متر و الباقی 5 طبقه دیگر به عرض 50 یا 40 سانتیمتر ساخته می شوند.
لازم به توضیح است که این نوع قفسه بندی نیاز به نصب به دیوار ندارند.
 
قفسه بندی هایپرمارکتی خود ایستا دو طرفه
قفسه بندی هایپرمارکتی خود ایستا دو طرفه در وسط هایپرمارکتها و به دور از دیوارها قرار داده می شوند. به همین علت به این نوع قفسه بندی ، قفسه بندی هایپرمارکتی وسط فروشگاهی نیز گفته می شود.
قفسه خود ایستا دو طرفه به ارتفاع 170 سانتیمتر و در 6 طبقه ساخته می شود، که کف آنها 50 یا 60 و به عرض 100 سانتیمتر می باشد. همچنین در دو نوع سرلاین گرد و یا تخت ساخته می شود.
 
قفسه بندی هایپرمارکتی از پروفایل پانچ شده و زاویه 3 حالته به ضلع 2.5 و پانل های آن دارای 2 عدد پل جهت مقاومت بیشتر و کلیه قطعات با رنگ پودری استاتیک پوشش میگیرد.
لیبل های وارداتی با کیفیت عالی در پیشانی پانل ها جهت معرفی کالا به کار برده شده است.
 

شما میتوانید برای کسب راهنمای بیشتر بصورت کاملاً رایگان و همچنین تهیه انواع سیستم های قفسه بندی همچون قفسه انبار یا حتی قفسه فروشگاهی برای خود یا دیگران، با واحد فروش شرکت رادان صنعت شرق در تماس باشید.