انبارها میتوانند یک محیط پرخطر و آسیب پذیر باشد زیرا کامیون های جرثقیل دار به طور مداوم در میان قفسه های پالت راک حرکت می کنند و با حرکت در آمدن موجودی های انبار باعث روشن و خاموش شدن یا خرابی قفسه ها می شوند.

گاهی اوقات این لیفتراک و جابجایی ممکن است به پالت راک ها ضربه وارد کند، آسیب های ایجاد شده نیازمند تعمیرات است. در واقع فقط جایگذاری اشتباه یک پالت هنگام قرار گرفتن بر روی پالت می تواند باعث آسیب آن شود. انبارسازی پالت راک ( دندانه دار ) به شکل تولید شده اصیل آن برای ساختار بی عیب و نقص آن بستگی دارد.

وقتی که این فرم به تعارض و آسیب می افتد ظرفیت بالای آن کاهش می یابد.

اکثر آسیب های دندانه به جای ناگهانی اتفاق افتادن، تدریجی روی میدهند. شناسایی یک پایه قاب که توسط عاملی اصلی آسیب دیده است و نیاز به تعمیر فوری دارد، آسان تر است. درک اینکه چرا یک قاب یا میله که متحمل فشردگی کمتری در طول زمان شده است و تنها تورفتگی اندکی از خود نشان داده است، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد مشکل تر است.

یک دندانه یک دهم اینچی در یک سطح 40 اینچی برای تحمل 25% ظرفیت بارگذاری و ناامن کردن قفسه کافی است.

قاب، با آسیب های کوچکتر ممکن است هنوز ظرفیتی ناشناخته را تحمل کند، اما حداکثر ظرفیتی را که برای آن طراحی شده است را تحمل نمی کند. در صورتی که نیاز باشد قفسه بارهای سنگین تری را در آینده تحمل کند، این امر می تواند خطرناک باشد. ممکن است از خود بپرسید، "می بایست به دنبال چه آسیب های کوچکی باشم؟"


بازرسی هر دو طرف جلو و پشت قاب هایتان برای شما بسیار مهم است. قسمت های اولیه قفسه بندی که شما می بایست مورد بازرسی قرار دهید عبارتند از:

عمود


قسمت منحصر بفردی واقع در جلو و پشت قاب، که بوسیله بست متصل شده است. هر گونه پیچ خوردگی در عمودها را مورد بررسی قرار دهید.

پایه فولادی


آنچه که عمودها بر روی آن نشسته و معمولاً دارای یک یا دو لنگر است. مطمئن شوید که آنها به کف زمین ایمن شده از هر گونه پیچ خوردگی یا دیگر آسیب ها در امانند.

لنگر


پیچ هایی که قفسه را به کف زمین لنگر می کنند. پیچ های لنگر ممکن است گم شده، قیچی شده، یا از جای خود در بیایند.

واشرها


ترازی کمک کننده به سیستم قفسه بندی تحت پایه عمودی است. در صورتی که واشرها دیده شوند، نشان می دهد که پایه عمودی حرکت کرده یا پیچ خورده است.

تیر عمودی


تیرهای عمودی و اریبی که قاب را با دو پایه عمودی ترکیب می کنند. اگرچه در میانه قاب، آسیب ها رخ می دهند.

تیرها


تیرها بطور طبیعی تحت بار اضافی شکسته یا خم می شوند.

انجام یک بازرسی منظم از قفسه تان می تواند با جلوگیری از آسیب یا از رده خارج شدن اموال و آسیب های جسمی به کارگران، در صرفه جویی در زمان و هزینه به شما کمک کند. پیشنهاد می شود که شما حداقل از قفسه های پالتی بصورت سالانه سرکشی کنید، اما سرکشی بیشتر شانس شما را برای پیدا کردن آسیب ها بیشتر می کند.