سال نو که فرا میرسد زمان خوبی برای یادآور شدن اهمیت ایمنی در قفسه های انبار شما است. در سال 2014، تعداد 4679 آسیب دیدگی کشنده در محل کار در کشور ایالات متحده رخ داده است. برخی از این حوادث به شرح زیر میباشد.

لیز خوردن در انبار


در سال 2014، بر اساس آمار اداره کارگری ایالات متحده، این کشور شاهد آسیب دیدگی شدید ناشی از لیز خوردن ها، افتادن ها، و لغزیدن ها در بین قفسه انبارها در محل کار بوده است که این آسیب دیدگی ها 69 مورد بیشتر نسبت به سال 2013 بوده است.
در حقیقت، سر خوردن ها و افتادن ها دومین علت مرگ در میان کارگران کارخانه ها است. سطوح اتاق ها ممکن است صیقلی و لیز، آسیب دیده یا ناهموار باشند، بنابراین در اجتناب از موانع و خشک نگه داشتن کفش هایتان احتیاط بیشتری کنید و بطور کلی محتاط باشید.

آتش سوزی در بینقفسه ها


با دیدی مثبت، آسیب دیدگی های مهلک ناشی از آتش سوزی تا حدود 35 درصد در سال 2014 کاهش یافته است. از طرف دیگر، انفجارها افزایش داشته اند. مطمئن شوید که کارخانه شما در سیاست پیشگیری و تمرین های آتش سوزی برای تضمین یک استراتژی قوی خروج، به روز باشد.

تأمین حفاظ برای ماشین آلات انبار


نهایت تلاش خود را در جهت حفظ خود از آسیب دیدگی های ناشی از ماشین آلات انجام دهید. بسیاری از جراحت های ترسناک و دردناک، بسیار وحشت آورتر از آنکه بتوان آن را در اینجا فهرست کرد. با حصول اطمینان از اینکه بهترین تلاش تان را برای تأمین حفاظ برای ماشین آلات خود انجام می دهید، قابل پیشگیری می باشند.

اجسام سقوط کننده


آسیب دیدگی های مربوط به اجسام سقوط کننده، کمی پشت سر لیز خوردن و افتادن، بصورت سالانه 700 مورد است. هیچکس قابلیت پیش بینی اینکه یک شی از بالا در حال سقوط است را ندارد، بنابراین حتماً برای جلوگیری از فاجعه کلاه ایمنی بر سر داشته باشید.
طراحی کلاه ایمنی طوری است که با دارا بودن یک تعلیق داخلی به اندازه تقریبی یک اینچ بین کلاه و سر، در زمان وقوع حادثه شوک ناشی از آن را جذب می کند.

آسیب دیدگی بدنی


کشیدگی های عضلانی همه روزه، ضربه ها و کوفتگی ها و دیگر آسیب دیدگی های ارگونومیک همیشه جدی نبوده و قابل پیشگیری می باشند. با تمرین های کششی، خوردن غذای سالم، و عدم فشار شدید بر خود، از آسیب دیدگی های کمر و پا پیشگیری کنید.

آموزش


بسیاری از حوادث اجتناب ناپذیر هستند. اینکه در کار کردن در یک انبار، آمار آسیب دیدگی بصورت سالانه یکسان هستند، امری عادی و سخت است. اما شما می توانید با خواندن برچسب های هشدار، اقدامات احتیاطی و دقت و مواظبت شدید، نهایت تلاشتان را در دور نگه داشتن خود از آسیب دیدگی انجام دهید. مدیریت شغلی ایمنی و سلامت (OSHA) رفتار انسانی را به عنوان عامل اصلی آسیب دیدگی قلمداد می کند، بنابراین نسبت به محیط اطراف خود هوشیار بوده و گوش به زنگ باشید!


گردآوری و تهیه این مقاله صنعت قفسه بندی توسط شرکت تولیدی و صنعتی رادان صنعت شرق، تولید کننده انواع سیستم های قفسه بندی و قفسه انبار در کشور