سقوط ها اولین علت مرگ و میر کارگران ساختمانی بوده و یکی از شایع ترین دلایل حوادث در تمام صنایع قفسه بندی می باشد. می توان به سادگی و با استانداردهای مناسب ایمنی قفسه ها از اکثر سقوط ها در محل کار پیشگیری کرد. ایمنی کارگران می بایست اولویتی برای هر تجارت باشد تا از عواقب ویران کننده حوادث جلوگیری نماید.
هزینه چشم پوشی از ایمنی قفسه
تجارت هایی که نتوانند برنامه های ایمنی کارگران را به اولویت اولیه خود تبدیل کنند، ممکن است با عواقب منفی بسیاری که ناشی از حوادث سقوط در محل کار هستند، مواجه شوند. سقوط از قفسه انبارهایی که کشنده هستند یا باعث صدمات جدی و جانی در محل کار می شوند، می توانند باعث ایجاد هزینه صدها هزار دلاری در بیمه جبران خسارت کارگران، جبران خسارت های تنظیمی بدنی، و دادخواهی ها در تجارت ها شوند.
علاوه بر هزینه زیادی که یک حادثه می تواند داشته باشد، ضربه روحی وارده بر گروه می تواند باعث تضعیف بهره وری شده و روحیه کاری را خدشه دار کند. برخی تجارت ها ممکن است هرگز نتوانند از زیر بار مسئولیت اقتصادی و روحی حاصل از یک حادثه سقوط احتمالی سیستم قفسه بندی خارج شوند. یک مالک یا مدیر تجاری ممکن است پس از حوادث قابل پیشگیری احتمالی، حتی با اتهامات جنایی روبرو شود.
راه چاره پیشگیری است
زمانی که سقوط قفسه اتفاق می افتد که به سادگی قابل پیشگیری است، عواقب آن حتی ممکن است ویران کننده تر احساس شود. اخطارها و تمرینات ساده ایمنی مورد نیاز مدیریت شغلی ایمنی و سلامت (OSHA) می تواند بصورت مؤثری خطر حوادث و صدمات محل کار را کاهش دهد. تجارت ها می بایست:
نیازهای تنظیمی را درک کرده و مطلوبیت را یک اولویت قرار دهند
به منظور برگزاری سمینارها و تمرینات ایمنی، در زمینه تمرین دهنده های دارای شرایط لازم سازمان استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) سرمایه گذاری کنند
نیازهای ایمنی و روش درست نصب تجهیزات ایمنی را به کارگران آموزش دهند
کارمندان را تشویق به صحبت کردن در زمان دنبال نشدن استانداردهای ایمنی کنند
از فرمی برای آزمایش یا اندازه گیری استفاده کنند تا انضباط کارمندان پس از تمرین را تضمین کنند
کارمندان را تشویق به توجه کردن به پیشگیری از سقوط های احتمالی داخلی و خارج از محل کار و همچنین سمینارهای تمرین ایمنی کنند
تمرین ایمنی در محل کار می بایست شامل اطلاعاتی در مورد استعمال تجهیزات ایمنی، انتخاب ابزار، و لوازم ایمنی و لباس مناسب در یک محیط کاملاً کاربردی باشد. غالباً شبیه سازی ها در بهبود انضباط کلی و کمک به درک کارمندان از تصویر کلی مفید و مؤثر می باشند. با دیدگاهی دو شاخه متمرکز بر اصول نگارش شده و تجربه حقیقی، کارخانجات می توانند بطور مؤثری کارمندان خود را در جهت پیوستن به پیوندنامه های ایمنی در محل کار تمرین دهند.
کامل کردن موفقیت آمیز یک برنامه پیشگیری از سقوط قفسه ها، بسیار هزینه بردارتر از عدول کردن پس از یک حادثه است. به منظور حفاظت کارگران و تجارت خود، در یک برنامه ایمنی متمرکز بر پیشگیری از سقوط سرمایه گذاری کنید.
گردآوری و تهیه مقالات صنعت قفسه بندی توسط شرکت تولیدی و صنعتی رادان صنعت شرق، تولید کننده انواع سیستم های قفسه بندی و قفسه انبار در کشور