برای شروع یک پروژه سازمان دهی انبار، ابتدا باید مشخص کنید که کدام نوع قفسه بندی متناسب نیازهای محصول و انبارداری شما است. اکثر کسب و کارها از انواع قفسه های پالت راک استفاده می کنند، اما قفسه بندی پالت همیشه راه حل مناسبی برای ذخیره سازی نیستند.
اگر شما ذخیره سازی لوله، موکت، چوب یا موارد مشابه داشته باشید که حمل و نقل و ذخیره آن از طریق پالت سخت است، پس قفسه بندی پایه دار بهترین راه حل برای سازماندهی انبار شما است.

سیستم قفسه بندی پایه دار چیست؟
قفسه پایه دار این اجازه را به اقلام و موجودی میدهد تا ذخیره سازی و سازماندهی آن ها به راحتی در پالت انجام شود. انبارها دارای پایه های قاعده ای هستند که توسط ابزار های چندگانه پایه دار نگهداری می شوند. این ویژگی اجازه می دهد که اقلام طولانی تر و سنگین تر بتوانند به صورت افقی در میان چندین ابزار ذخیره شود.
این تفاوت اصلی بین قفسه بندی و نگهداری پالت است. قفسه های پالت راک دارای پایه عمودی هستند که باعث کاهش محدوده اقلام ذخیره شده می شود. اما این به این معنی نیست که قفسه های پایه دار نمی توانند پالت های سنتی را ذخیره کنند، بلکه بسته به نیاز  شما به انبار، می توانید یک سیستم قفسه بندی پایه دار را  پیکربندی کنید تا پالت های سنتی و اقلام بزرگ را آن ذخیره کنید. 
با این حال، شما فقط می توانید پالت یک سطر را در هر ردیف ذخیره کنید. اگر انبار شما چیزی جز پالت های سنتی نداشته باشد، می توانید از قفسه های پایه دار استفاده کنید اما در آن زمان از تمام فضای خود به طور موثر استفاده نکرده اید.

قفسه های پایه دار چگونه کار می کنند ؟
قفسه های پایه دار شامل چهار جزء اصلی است:
پایه، پایه عمودی ، بازو و پشتیبانی
پایه سنگین است و اغلب از فولاد ساخته شده است. این پشتیبانی قوی می باشد و از پایین حلقه به منظور جلوگیری از عدم توازن اقلام سنگین وزن ذخیره شده گسترش می یابد. پایه های پست بسیار عمیق و قوی هستند که از بازوها پشتیبانی می کنند.
سلاح های خود را "قفسه" می کنند که در آن پایه ها گسترش می یابد. آنها موجودی خود را ذخیره می کنند و از پایه های اتصال با قدرت اضافی قفسه ها پشتیبانی می کنند.

آیا قفسه های پایه دار راست برای انبار من مناسب است؟
مزایای عمده استفاده از قفسه بندی پایه دار بسته این است که به نیازهای ذخیره سازی شما بستگی دارد. اگر کسب و کارتان فقط محصولات کوچکی باشد که به راحتی بر روی قفسه پالت قرار می گیرند، برای ذخیره سازی ممکن است قفسه های پایه ای برای شما مناسب نباشد. قفسه های پالت گزینه های بیشتری برای این نوع ذخیره سازی ارائه می دهند و اجازه می دهد استفاده کارآمد از فضای موجود داشته باشید. 

آیا قفسه بندی انبار شما در فروشگاه های بزرگتر یا استفاده از طبقه بندی برای اقلام موجود در پالت مناسب نیست؟
قفسه های پایه دار می تواند انعطاف پذیری لازم برای ذخیره همه کالاهای شما را داشته باشند. قفسه های پایه دار برای نصب و تنظیم مجدد بسیار آسان تر هستند و بدین ترتیب قفسه های پالت نمی تواند به خوبی قفسه بندی پایه دار باشند.

برای قفسه های پایه دار به کدام نوع بالابر و طرح ریزی نیاز دارم؟
چند موضوع در مورد سیستم قفسه بندی پایه دار که باید به آن توجه داشته باشید این است که در ابتدا باید لودرهای مناسب برای آن داشته باشید.
از آنجا که بازوهای یک قفسه تنها توسط یک اتصال به پایه نگهداری می شوند، محدوده ی طولی آن ها کم می شود. اگر طول بازوها بیش از حد کشیده شود، قدرت خود را از دست می دهند. این به این معنی است که انبار شما به ردیف های بیشتری از قفسه های پایه دار نیاز دارد تا موجودی خود را بتواند ذخیره کند، به این معنی است که ردیف های باریک مناسب تر هستند.
در هنگام رانندگی بالابر های جلوی برای حرکت اقلام طولانی نیاز به ردیف های زیادی برای ذخیره سازی دارند. این باعث می شود که بسیاری از فضای استفاده نشده برای لیفتراک یا بالابر اختصاص پیدا کند. قبل از اینکه به عنوان راه حل این موضوع، یک قفسه پایه دار نصب کنید، ابتدا باید لودرهای جانبی یا لیفتراک های چند جهته را  در نظر بگیرید.
در نهایت، شما می خواهید با یک همراه برای بهره وری در انبار کار کنید تا انبار خود را طراحی و سازماندهی کنید. کارشناسان رادان صنعت شرق با تجربه ای که دارند میتوانند شما را در پروژه طراحی قفسه و برنامه ریزی تا نصب، راهنمایی کنند.