راندمان کاری یا بازده کاری را می توان نسبت کار انجام شده به مقدار زمان و انرژی سرمایه گذاری تعریف کرد. در استاندارد های انبار، این موضوع به این معنی است که چگونه بتوان سریع و بدون سختی محصول را از قفسه به دست مشتری منتقل کرد.
همانند بسیاری از کسب و کارها، راندمان می تواند تفاوت بین سود و زیان در کار باشد. شرکت ها اغلب تصور می کنند که تا زمانی که محصول در یک زمان بهره برداری می شود راندمان انبار به سرمایه گذاری بیشتر نیازی نخواهد داشت، در صورتیکه محصول را می توان سریع تر منتقل کرد و مشتریان را می توان راضی تر ساخت تا زمانی که سرمایه و پول برای بهره وری در دسترس باشد، راندمان را می توان افزایش داد.
قدم بعدی برای بهره وری، استفاده از یک روش جدید است. در اینجا 5 روش که برای بهبود بهره وری و ایجاد یک عملیات بدون مشکل که می توانید آن را در انبار خود پیاده سازی کنید، آمده است.

استفاده از فضای مکعبی

یکی از بزرگترین اشتباهات در بهینه سازی قفسه انبار، عدم استفاده از فضای مکعبی موجود است. در نگاه اول شما به عنوان کسی هستید که می بایستی از نظر مالی صعود کند.
مطالعات نشان می دهد که هزینه فضا و آب و برق بین 25 تا 35 درصد از هزینه در هر سفارش می باشد. استفاده ناکارآمد از فضای مکعبی منجر به افزایش هزینه های فضای اضافی می شود که واقعا به آن نیاز ندارید. استفاده از قفسه بندی پالت، به عنوان مفاهیم نظارت چند منظوره برای افزایش کارایی فضای انبار به کار می رود.

معیارهای عملکرد 

سازمان ها نمی تواند تا زمانی که نداند چه چیزی در دست دارند و همچنین تا وقتی که بهره وری فعلی خود را در اختیار نداشته باشد، نمی توانند کارآیی خود را افزایش دهند. در کسب و کار، شاخص های عملکرد کلیدی (KPIs) برای ارزیابی موفقیت آمیز بهره وری استفاده می شود. انبارداری KPI معمولا بر روی عملکرد و فعالیت های خارجی متمرکز است.
این روش مانند حمل بار در زمان می باشد که مشتریان را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد، اگر چه این یک معیار خوب برای اندازه گیری بهره وری است، اما ما می توانیم عمیق تر پیش برویم و KPI ها را بیشتر مشخص کنیم.
به عنوان مثال، بخش دریافت کننده اقدامات مهمی مانند هزینه هر ردیف دریافت شده، زمان کامیون در بارانداز، حجم در هر ساعت بصورت دقیق دارد و در نتیجه عمل ساده اندازه گیری و گزارش دادن نتایج به کارکنان شما بهبود می یابد.
اکثر کارکنان فقط می خواهند عملکرد خود را بدانند ولی برای بهبود بهره وری کامل باید بتوان بهره وری را محاسبه کرد و سپس چگونگی اندازه گیری آن را به کارمندان توضیح داد.

انبار در انبار

هر انبار خواهان این است که در درجه ی اول زمان تحویل سفارش را کاهش دهد. یک راه برای انجام آن این است که یک انبار دیگر در انبار خود بسازید. به معنای دیگر، موجودی یا اقلام مورد علاقه خود را به راحتی در انبار قرار دهید.
شما می توانید کارآیی خود را تا 20 درصد افزایش دهید یعنی با استفاده از SKU های خود که 80 درصد از سفارشات شما را تشکیل می دهند، بازده کاری و زمان را با هم ترکیب کنید و زمان حمل و نقل را برای جمع کننده های سفارش خود کاهش دهید.

دریافت ساده

منطقه دریافتی انبار شما می تواند تبدیل به یک منطقه خسته کننده شود. کارکنان بخش های مختلف و افراد تحویل دهنده می توانند از طریق این قسمت از انبار عبور کنند. ایجاد یک سیستم برای سازماندهی جریان ترافیک و اختصاصی و بودن یک  اتاق مناسب برای دریافت این مشکل را حل می کند. شرایط مبهم و ناسازگار می تواند منجر به خطا شود. خطاها در دریافت باعث تبدیل مشکلات کوچک تر به مشکلات بزرگتر و پیچیده تر می شود.

پذیرش فعال سازی فناوری

یک سیستم مدیریت انبار (WMS) یک برنامه کاربردی نرم افزاری است که برای پشتیبانی از انبار و مدیریت توزیع و کارکنان طراحی شده است. یک WMS می تواند کارایی انبار را با پیشنهاد راه ها و روش ها برای برداشت سفارش و یا دور انداختن بهبود بخشد.
همچنین سیستم می تواند یک لیست انتخاب اتوماتیک را فراهم کند که می تواند به دستگاه های تلفن همراه ارسال شود تا از بروز اشتباهات جلوگیری شود و زمان و استفاده از کاغذ کاهش یابد.

هرگز پیشرفت را متوقف نسازید

برای اینکه هر انبار بتواند به دنبال بهبود فرآیند باشد، باید عملیات موجودی انبار را بررسی کند و به دنبال راه هایی برای افزایش کارایی باشد. لیست فوق پنج راه خوب برای شروع دارد.
انبار شماره ۱ با بزرگترین موجودی موجود در بازار همیشه به دنبال راه های جدید برای عملی ساختن عملیات انبار و افزایش بهره وری است. اجازه بدهید به شما کمک کنیم همان کار را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی ما را برای تجهیزات قفسه بندی جدید و مورد استفاده خود بررسی کنید یا با یکی از کارشناسان فروش قفسه انبار خود صحبت کنید.